Ing. Luboš Jedlička, starosta města Český Krumlov, usiluje o vyšší efektivitu práce MÚ. Chce jí dosáhnout především cestou zvyšování kvalifikace, samostatnosti a osobní odpovědnosti zaměstnanců, jejichž počet se od počátku roku 2003 postupně snižuje z původních 163 na 133. Následně hodlá mezi své hlavní priority zařadit problematiku efektivní komunikace s obyvateli a hosty města. Vyplynulo to z jednání, k němuž starosta vyzval zástupce o.s. PODNĚTY.CZ, které je provozovatelem první internetové NÁRODNÍ DATABÁZE OBČANSKÝCH PODNĚTŮ.
Sdružení doporučilo a starosta DNE 20.9.2007 akceptoval, že je třeba:
1.) zahájit kampaň, s cílem sdělit obyvatelům Č. Krumlova, že pro neformální komunikaci s představiteli a úředníky města
mohou (vedle oficiálních emailových adres představitelů města a úřadu)
využívat formulář http://podnety.cz/formular-podnetu,
2.) slíbit autorům konstruktivních podnětů (podaných formulářem podle bodu 1), že
údaje o úrovni jejich realizace budou kompetentní úředníci sdělovat občanům i formulářem
http://podnety.cz/uroven-reseni,
3.) seznámit vybrané zaměstnance MÚ s technologii www.podnety.cz a následně
aktualizovat údaje o úrovni realizace 700 podnětů staršího data.
Starosta prohlásil, že
konstruktivní dialog s občany opravdu považuje za jeden ze základních kamenů rozvoje města, k uspokojování potřeb spoluobčanů a
k vytvoření přátelského prostředí v Českém Krumlově. Doufá proto, že anonymních podnětů bude v databázi
www.podnety.cz co nejméně a urážlivé do ní neproniknou.
Pozn. red.: text je včetně externích odkazů a názvu otištěn v přesném znění tak, jak dorazil do redakce.
Arnošt Bednář - senior a autor projektu podnety.cz