ZPRAVODAJ.krumlov.cz
.. informace o městě a jeho občanech
Naši sponzoři. Klikněte pro více informací Naši sponzoři. Klikněte pro více informací
  Aktuálně:     JEDNÁNÍ ZASTUPITELSTVA MĚSTA Č. KRUMLOV - 15. prosince 2010, více info na stránkách města, zde.  
  Vyhledat:    
Články
Pro autory
Pro inzerenty
O vydavateli
Demokracie.Krumlov.CZ

 Anketa týdne: 

Jste spokojeni s tím, jak dopadla povolební vyjednávání v Č. Krumlově?

> Starší výsledky <



Názory, vyjádřené ve článcích tohoto zpravodaje, se nutně nemusí shodovat s názory vydavatele či jeho sponzorů. Zpravodaj.Krumlov.cz je součástí projektu Demokracie.krumlov.cz







Železniční koridor: Petice na podporu stanoviska občanů


Jako protiváha nijak neodůvodněných snah přivést na území města Český Krumlov a do volné krajiny kaňonu Vltavy tranzitní evropskou nákladní dopravu (IV.železniční koridor) vznikla v menších obcích, jejichž území by byla nenávratně zničena, sympatická iniciativa, která navazuje na vážné výhrady zastupitelstev těchto obcí a také občanů a podnikatelů z Českého Krumlova.


Iniciativa oslovuje zastupitele Jihočeského kraje s cílem zabránit tomuto nesmyslnému záměru, zvlášť v situaci, kdy obce na přirozené a původně plánované trase okolo Velešína a Kaplice s tímto původním řešením souhlasí. Text petice a podpisové archy jsou, spolu s dalšími dokumenty, k dispozici na adrese WWW.PRIDOLI.CZ.

Petiční archy jsou vystaveny a k podpisu připraveny v sídlech obcí Zlatá Koruna, Přísečná, Přídolí, Kaplice, Velešín, Kamenný Újezd, ve vinotéce u vstupu do areálu kláštera ve Zlaté Koruně, v Českém Krumlově pak v prodejně Rabbit Na Růžku, ve Slupenci v areálu jezdeckého klubu, ve veterinární ordinaci MVDr. Bicka, Šumavská 509. Podpisová akce bude probíhat nejméně do konce srpna 2005. Ti, kteří mají zájem se s návrhem tras blíže seznámit, mají právo nahlédnout do mapových zákresů a souvisejících dokumentů na odboru rozvoje a investic MÚ Český Krumlov.

Jsou místa a krajiny, pro které se vyplatí něco udělat. Podpis je to nejmenší a každý má svou cenu a váhu.





Poznámka redakce: Na výše zmíněných internetových stránkách obce Přídolí jsou uveřejněna i nejrůznější publikovaná stanoviska k problematice tohoto železničního koridoru. Na tomto serveru byl k danému tématu v březnu t.r. přetištěn text zastupitele města Český Krumlov Milana Marka, který si můžete přečíst zde.

Jan Srnec, Český Krumlov

Chcete přidat vlastní názor?

Vaše jméno:
Zaslat reakce na email:
Nadpis:
Text:
Ověření:
Pro ověření prosím opište kód z obrázku do tohoto pole

Diskusní příspěvky:

Autor: Jnof5gsb Nadpis: 02OEPqhvHkxu Napsáno: 10:53 07.10.2016
Text:
You've really helped me <a href="http://nqvtoykekp.com">unaedstrnd</a> the issues. Thanks.

Autor: EoXUVIg6OwiL Nadpis: 7DcEVKDmyen3 Napsáno: 16:51 04.10.2016
Text:
Great aritelc, thank you again for writing. http://ucujlolmue.com [url=http://avpgfdullpr.com]avpgfdullpr[/url] [link=http://ymqmxlnqk.com]ymqmxlnqk[/link]

Autor: u07a07b31u Nadpis: HQJU7i0kyqz Napsáno: 18:18 02.10.2016
Text:
I actually found this more <a href="http://kiwbntc.com">enatnteinirg</a> than James Joyce.

Autor: R3dWhIG1 Nadpis: lq3U4wRkEv0 Napsáno: 22:36 01.10.2016
Text:
You saved me a lot of haslse just now.

Autor: J.V. Nadpis: iV. koridor Napsáno: 19:24 14.12.2006
Text:
Aktuální stav prací a zamýšlené budoucí stavby na IV. železničním koridoru v úseku Praha - H. Dvořiště: http://www.cd.cz/static/old/NEW/TCD2006/6_50mode.htm

Autor: J.V. Nadpis: Re: Související problematika Napsáno: 23:17 12.11.2006
Text:
Předem bych chtěl uvést, že zde nemluvím za žádnou oficiální instituci nebo sdružení a vyjadřuji pouze svůj názor na základě již dříve řečeného nebo psaného. 1) Dle posledních informací by opatření zkrátilo jízdní dobu mezi ČK a ČB pouze o cca 10 min. Za nešťastné považuji umístění českokrumlovského nádraží daleko od centra a většina obyvatel odkázaných na veřejnou dopravu bude i nadále využívat autobusovou dopravu se zastávkami blíže k centru města a jejich bydlišti (jednou nastoupím a jedu). Mám za to, by se situace nezměnila ani po případném snížení jízdní doby vlakových spojů na současné trati. Čekat na autobus který mě odveze na nádraží a poté ještě čekat na odjezd vlaku je pro mnohé cestující, mají-li jinou možnost, problematické. Tuto možnost bych využil pouze v případě vybudování koridoru a to pro delší cesty, než do ČB nebo na opačnou stranu za hranice. 2) Tak toto beru zatím jako Sci-fi :-) a dle mého soudu to v nejbližších dvaceti, třiceti letech nehrozí... Koridor: 1) Samozřejmě by koridor měl být dvojkolejný, nicméně i jednokolejná varianta byla celkem nedávno uvažována (druhou kolejí by byla současná trať do Dvořiště), ale asi se od tohoto záměru upustilo. I když... A zde si dovolím opět prezentovat svůj názor, budeme rádi, když se někdy v roce 2016 podaří dotáhnout koridorovou trať z Prahy do Č. Budějovic (zatím ještě za Budějovicemi není rozhodnuto o vedení trasy). Poté bude současná trať ČB - HD prohlášena za pokračování koridorové tratě ( i v současnosti se tato trať stále modernizuje) a nová trasa koridoru bude stavěna tak po deseti letech od tohoto kroku. Ale možná to vidím příliž černě a mohu se mýlit. Čas ukáže. Jinak doufám, že nějaké občanské sdružení v nejbližší době opět uskuteční besedu na toto téma s Ing. Študlarem, kde budou zodpovězeny všechny nastolené otázky.

Autor: František Nyklíček Nadpis: Re: Související problematika Napsáno: 07:30 09.11.2006
Text:
K trati ČB-ČK-Volary: 1) Jsem zvědav, zda uvedená opatření zvýší rychlost natolik, aby lidé využívající v současnosti pro spojení do ČK dálkové autobusy přešli na vlakové spojení. Možná by také stálo za to zavést více rychlíků anebo spěšné vlaky. I tak by ale vyšší traťová rychlost (dosažitelná teoreticky i pouhou úpravou příčných sklonů) byla podle mě vhodná. 2) V souvislosti s tratí do ČK se hovořilo i o přeložce, a to z ČB přes Kamenný Újezd (společně s tratí od Kaplice). Zajímalo by mě, co by potom bylo se zbylým úsekem přes Boršov a Křemži. K trati ČB-Kaplice-Horní Dvořiště: 1) Myslím, že koridor by měl být dvoukolejný, aby měl dostatečnou kapacitu. Řešení se dvěma jednokolejnými tratěmi mi nepřijde příliš šťastné, bude v sobě zahrnovat nevýhody jednokolejných tratí. 2) Uvádíte, že i v případě dvoukolejného koridoru bude zachována celá původní trať. Pokud vím, původní plány hovořily pouze o úseku ČB-Velešín s tím, že buď by se trať za Velešínem opět napojila na koridor (asi u současné žst. Velešín) anebo ne. To bylo opuštěno? 3) Pokud by byla zachována trať v celé délce, byla by i nadále obsloužena malá obec Výheň a potenciálně i Zvíkov, ale Netřebice by zůstaly bez lepšího napojení, zvlášť pokud by na koridoru byla první stanicí Kaplice. Nebo se na staré trati uvažuje o nové zastávce v Netřebicích? Dost by se mi hodila, jezdím tam občas k příbuzným. Také u Velešína by myslím bylo dobré obě tratě propojit. 4) Nějak se úplně zapomnělo na přiblížení železniční dopravy Kaplici. Zatímco dálnice povede téměř městem, železnice zůstane tam, kde je. Také přiblížení tratě Velešínu nějak upadlo. Pomohlo by myslím, kdyby se aspoň obě sídla ke trati rozrostla a vzniklo kvalitní pěší (nebo autobusové) napojení. Totéž platí o Netřebicích.

Autor: J.V. Nadpis: Re: Související problematika Napsáno: 23:52 02.11.2006
Text:
Pohled na budoucnost tratě ČB - Volary byl nastíněn v prvním Memorandu o spolupráci při řešení dopravní obslužnosti a rozvoji železniční infrastruktury v Jihočeském kraji, které bylo podepsáno již 15.3.2002 v Č. Budějovicích. Mimo jiné je v něm uvedeno: ..."České dráhy budou usilovat o zrychlení železniční dopravy do Jižní části Šumavy, zejména využitím technických a organizačních opatření na trati České Budějovice - Volary..." Nejedná se tedy o přebudování současné trati na vyšší rychlost, ale pouze o dílčí rekonstrukci problematických úseků, zejména redukci úrovňových přejezdů, kterých je na trati z ČB do Volar, na úseku dlouhém 94 km, 116!!!! Právě většinou nechráněné přejezdy mají vliv na traťovou rychlost. Dále, ale to se jedná o úsek až z ČK do Volar, dochází k instalaci samovratných výměn. Na trati by měly být od konce příštího roku nasazeny i jednotky ř. 814 914 Regionova, což sice jízdní rychlost nikterak závratně nezvýší, ale zvýší se v každém případě kultura cestování. Trať ČB - HD zůstane i po zhotovení koridoru v dnešní podobě a bude využita dle jedné varianty jako druhá koridorová kolej pro pomalejší vlaky, v případě, že by byl koridor na Jih od ČB jednokolejný. Ale i v případě dvojkolejného koridoru zůstane trať zachována v dnešní podobě. Na novém koridoru se počítá na Jih od ČB pouze s jednou stanicí a tou bude Kaplice.

Autor: František Nyklíček Nadpis: Dodatek Napsáno: 12:51 01.11.2006
Text:
A ještě jedna věc mě v této souvislosti trápí - zatímco dálnice D3 je plánována v těsné blízkosti Kaplice a bude znamenat pro město negativní dopad na životní prostředí, trasa IV. koridoru se i nadále Kaplici vyhýbá, přestože by pro ni mohla mít pozitivní přínos ve formě méně zatěžující rychlé dopravní obsluhy (některým zde diskutujícím jen připomínám, že ČD již nejsou monopolní dopravce, a pokud by stát nastavil rovné podmínky jednostlivým druhům dopravy podle ekonomické i ekologické zátěže, kterou způsobují, i na dráze by se mohla rozběhnout konkurence). Lze jen doufat, že k novému kaplickému nádraží bude zavedena linka rozvíjející se MHD.

Autor: František Nyklíček Nadpis: Související problematika Napsáno: 12:44 01.11.2006
Text:
Domnívám se, že konečné rozhodnutí vést tranzitní koridor kolem Kaplice je rozumné, má však několik málo nezodpovězených souvislostí. Předně by bylo současně potřeba říci, zda bude návazně rekonstruována trať do Českého Krumlova, aby i tam lidé mohli dojet vlakem rychle a pohodlně. Druhá zastíněná záležitost je zachování stávající kvality místní obsluhy - jde o to, zda bude ponechán původní úsek přes Kamenný Újezd a Velešín tak, aby umožňoval vedení osobních vlaků do obou směrů, nebo bude končit ve Velešíně a lidé budou nuceni jet do Rakouska buď přes České Budějovice, nebo již tak plným autobusem na některé jižnější nádraží. Toto uřezávání úseků, které mohou sloužit místní obsluze, mi nepřijde šťastné - podobně se plánuje zhoršení obsluhy například ve směru Hluboká nad Vltavou - Veselí nad Lužnicí, nebo na III. koridoru z Plzně do Chrástu, kde osobní vlaky namísto obsluhy území pojedou dlouhým tunelem.

Autor: Anonym Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 12:06 14.09.2005
Text:
Vážený pane Štěpánku, ta příroda je opravdu krásná. Stejně krásná jako váš příspěvek. Doufám že si ho přečtou všichni ti, jejichž příspěvky se množí napadáním obránců této přírody a čiší z nich jen závist a osobní zášť, neboť všechno zlé pochází jen z lidské závisti. Nemám žádný pozemek v této oblasti, jen osobní vztah k její kráse kterou znám od malička a nechci se dívat na to jak ji někdo "vylepší"...neumím to napsat hezky jako Vy....

Autor: radek stepanek Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 19:31 13.09.2005
Text:
Já jako krumlovák si myslím, že Krumlov je cenný nejen svým historickým centrem, ale i krajinou, ve které je zasazen. Pokud touto krajinou, mimo jiné velmi krásnou, má vést železniční koridor, tak je to pro mě lidsky průšvih. Oblast Slupence, Spolí, Křížové hory a nejbližšího okolí je velmi krásná, sám tady v zimě jezdím na běžkách, v létě na kole, lidé sem chodí na procházky a představa jakéhokoli vlaku je pro mě nepřípustná. To, že někdo napadá majitele pozemků a podezírá je z osobních zájmů se mi moc nelíbí, já zde žádné pozemky nemám, jsem také proti a jsem rád, že existují lidé, kteří brání přírodní prostředí ve kterém žijeme a není jim to lhostejné. Na téma, že sem vlak přiveze více turistů nechci nic slyšet, protože masovost mi nezaručí kvalitu. Kvalitu turisty mi zaručí rozvíjející infrastruktura města a okolí, zlepšování služeb apod., ale rozhodně ne koridor. Myslím si, že po letošní sezóně mi dají zdejší živnostníci zapravdu, že zlaté časy nákupů skončily a že masovost nic nevyřeší. To je asi vše, co jsem měl na srdci a přeji obráncům krásného okolí Krumlova mnoho úspěchů. rs

Autor: radek stepanek Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 19:12 13.09.2005
Text:

Autor: L.F. Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 16:48 08.09.2005
Text:
Vážení diskutující. Mrzí mne, že obhájci krumlovské trasy používají v podstatě jen jeden argument a tím je význam železnice v příštím období, jako relativně ekologicky šetrného dopravního média. Jenže právě proto, že budeme uvažovat pokrokově, moderně, ekonomicky a ekolog&#239;cky,tak musíme mít dnes,dlouho před počátkem výstavby, na mysli především velmi citlivé uložení této megastavby do krajiny. Bude to tam totiž pravděpodobně dalších 100 let a možná ještě více. Železnici chceme všichni ,ale mít zastávku 5 nebo 15km od města je přece úplně jedno, zvláště když i dnes jezdíme na nádraží autobusem a to jej máme přímo ve městě. A pokud se týče cenových relací, tak je pane pok.naivní vaše kastování. Osobní doprava po evropských magistrálách je nejdražší dopravní prostředek. Je sice pohodlný , bezpečný a dnes již poměrně rychlý, ale přeci jen nejdražší. Ověřte si to. Mnoho evropských měst lze levněji navštívit letadlem. Pokud se kapličáků týče , tak ti o provozu železnice neví nic protože jí mají přesně tak daleko , jak bychom ji chtěli mít i my. Takže z nás ,/nikoli odpůrců železnice ale zastánců jiné varianty/, nedělejte hlupáky,sobce a pokuste se navržené varianty posuzovat v širších souvislostech.Uvidíte že se na konec shodneme. L.F.

Autor: Anonym Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 13:27 08.09.2005
Text:
Odpověď: autor pok. a ostatní. Opravdu raději nedohlédnu co bude za 15 let, protože za 15 let mne zřejmě mé 3 děti neužíví až budu v důchodu atd.atd. Trať železničního koridoru není jen o pozemcích na Slupenci (mimochodem mimořádně klidných, krásných....) i jinudy povede koridor a i tam žijí lidé a to desítky let v klidu a pohodě a tichu....a to je pro mne rozhodující a je to nade všechny peníze a výhody skvělého koridoru. Nevím jak často vy jezdíte do Č.Budějovic a Lince a nevím kam, že je to pro Vás tak potřebné i za cenu devastace úžasné krajiny v okolí Českého Krumlova. Pánové, nevím kam dohlédnu já, zřejmě dohlédnete dále, ale chtělo by to skutečně uvažovat v celé rovině a nesoustředit se jen na to že p. Srncovi někdo závidí pozemky. (také se omlouvám za tu jedovatou slinu) Myslím že kdyby ty pozemky patřily Vám, budete si je také bránit. Podotýkám že p. Srnce osobně neznám.. přeji Vám další úspěšnou a plodnou diskusi na vyšší úrovni.

Autor: Jan Srnec Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 07:12 08.09.2005
Text:
Milý "raději anonyme". Dlouho jsem váhal, zda na to reagovat. Ale přeci: víte o tom houby. A ještě k tomu jste nestatečnej a s takovejma je to těžký.

Autor: raději anonym Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 21:24 07.09.2005
Text:
Pane Srnec, nejsem příznivec devastace okolí Krumlova, vlakem jsem nejel už 20 let, nejsem dopravní inženýr, nebo-li odborník, doufám, že odborníci se nenechají ovlivnit žádnou zájmovou skupinou, vyberou a hlavně postaví kvalitní a moderní elektrodráhu s její nejvhodnější trasou. Jedna ze zájmových skupin jste a přiznejte to VY, jde Vám pouze o Vaše spekulativní pozemky ve Slupenci, získané v rámci privatizačních transakcí za dnes směšné nákupní ceny. U Vás nejde o solidní jednání jak sám vyžadujete, ale o úplnou histerii, ale asi je to pochopitelné, jde Vám o velké peníze, stát by Vám za pozemky pro dráhu tržní, zahraniční cenu nedal. Řekněte nám alespoň v jakých řádech se pohybujete. Promiňte mi tuto jedovatou slinu, ale opravdu mne Vaše jednání rozčiluje, bohužel vím o čem mluvím.

Autor: Jan Srnec Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 18:39 07.09.2005
Text:
K autorovi zn."pok.": Samozřejmě, že je nutné zlepšit a zvýhodnit hromadnou dopravu, včetně té železniční do Českých Budějovic a nic jiného si nepřeji. (O těch Študlarových 15 min. je možné vést dlouhou diskusi, na jejímž konci se ukáže, že to je trochu jinak, ale - nakonec - každé zlepšení dobré.) Ale aby se s takovou závažnou akcí, jakou příprava, stavba a provoz železničního koridoru bezpochyby je, nenadělalo víc škody než užitku, je, jak správně říkáte, nutné myslet dopředu, ale ne na 15, ale na 30 nebo raději na 50 let (zvlášť, tvoří-li se územní plán). A tady Vám, vážená značko pok. musím sdělit, že to nejsem já, kdo je v tomto případě za takové myšlení placen z veřejných prostředků. Na to tady máme České dráhy a své volené zástupce s jejich úřednickými aparáty. Když zatím ponechám stranou krajské zástupitele a úředníky, jsou to zástupcové krumlovští. A tak se nad koridorem potkaly dva subjekty, z nichž ten první pracuje stále ještě na socialistických principech (takže se není co divit) a ten druhý na principu náhodných výbuchů. Tady zrovna k zážehu nedošlo. Je to smůla, protože jde o závažné téma, které by, dobře uchopeno a zpracováno, mohlo přinést Českému Krumlovu užitek s vyloučením většiny zničujících dopadů. Místo diskuse nad seriózním názorem radnice na trasy koridoru utrácíme čas a energii nad směsí bezmyšlenkovitě převzatých neúplných (a tím zavádějících) informací, polopravd a plků. Nic jiného nám naši drazí představitelé nepředvedli.

Autor: pok. Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 16:21 07.09.2005
Text:
Vážený pane, paní. Je skutečně škoda, že jste to nepochopil/a. Jistě, všechny energie se zdražují, ať už se vyčerpávají, nebo prostě proto, že to vynáší. Faktem však zůstává, že každý stát hromadnou dopravu ať chce nebo ne alespoň částečně dotuje, soukromou jen pro své vyvolené - pokud takovým/ou jste, docela Vás chápu, že myslíte jen do jara. Co když přestanete být vyvoleným/ou a zestárnete...Chápu, pro vás 15 let...tam nedohlédnete...

Autor: Anonym Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 15:28 07.09.2005
Text:
Tedy, ještě upřesnění: každý druh energie, každá výroba energie atd. všude náklady stoupají a jak se říká, bude se od prvního zlevňovat uhlí o 50 %, ale bohužel jen to živočišné, abychom to neustálé zdražování ustáli všichni ve zdraví...

Autor: Anonym Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 14:45 07.09.2005
Text:
Bohužel, nejsem pán... I přesto Vás srdečně zdravím a dodávám, že se zdražuje nejen benzin a nafta, ale bohužel také jiné druhy energií, např. elektřina. Že by náš nový rychlovlak jezdil na páru ??

Autor: pok. Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 14:19 07.09.2005
Text:
+Vážený pane, je vidět, že myslíte dopředu tak do příštího jara. Vzhledem k nárůstu cen benzinu, nafty, atd. budeme rádi, že budeme v budoucnu moci používat hromadnou dopravu. Ti méně majetní rozhodně.Kapličtí dobře vědí co chtějí. Pro ně bylo spojení s větším městem vždy dost složité. Možná by skutečně stálo myslet více na budoucnost - trasa bude v provozu nejdříve za 15 let.

Autor: Anonym Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 11:20 07.09.2005
Text:
Souhlas... a ještě by mne zajímalo kolik bude těch 15 minut jízdy z Č.Budějovic do Č. Krumlova stát (vzhledem k dnešní ceně vlaku)...

Autor: Jan Srnec Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 08:09 07.09.2005
Text:
Pan Študlar má samozřejmě pravdu, když mluví o zkrácení doby jízdy na trase Budějovice - Krumlov. Je to ale jen jeden malý kousek libového masa v té podivné šlichtě podávané Českému Krumlovu za studena. Při bližším pohledu zjistíme, že tomu budeme muset sníst velký kus syrového sádla, flaksy a možná i paznehty. O roli krumlovských kuchtíků zase jindy.

Autor: zdroj: ČTK Nadpis: Re: Petice: železniční koridor Napsáno: 18:47 06.09.2005
Text:
zdroj: ČTK, 6. září Lidé peticí protestují proti nové železnici přes Český Krumlov Obyvatelé obcí na Českokrumlovsku protestují proti variantám výstavby trasy IV. železničního koridoru, jež počítají s cestou přes Český Krumlov. Petici dosud podepsalo 1300 lidí, řekli dnes novinářům organizátoři protestu, kteří nyní zaslali otevřený dopis zastupitelům Jihočeského kraje. Starostové uvedli, že zvažují i možnost řešit otázku budoucí trati pomocí referenda. Podoba železniční trati z Českých Budějovic k hranici s Rakouskem je nyní ve stadiu vyhledávací studie, kterou budou zastupitelé kraje projednávat jako podklad k územnímu plánu. Konkrétnější obrysy má IV. železniční koridor v úseku z Prahy do Budějovic, jehož dostavba se plánuje na rok 2016, teprve pak připadá v úvahu pokračování směrem na jih. Obcím na Českokrumlovsku se nelíbí, že vyhledávací studie doporučuje trasu přes Český Krumlov. "Přitom je dražší a vede hůře přístupným terénem, takže bude nutná stavba několika mostů a tunelů," řekl ČTK starosta Přídolí Milan Bohdal. Tato obec s více než 500 obyvateli protest iniciovala, protože leží poblíž Českého Krumlova a stavba by ji bezprostředně zasáhla. Podobné obavy má například Rožmitál na Šumavě. "Přineslo by to devastaci spodní části naší obce," řekla starostka Božena Dobrovodská. K protestu se připojilo i dalších deset měst a obcí, kterých se týkají takzvané českokrumlovské a kaplické varianty budoucí trati. Vadí jim, že trasa přes Český Krumlov výrazně naruší krajinu, zejména kaňonovité údolí Vltavy se zalesněnými svahy, a bude třeba pokácet mnoho stromů. Upozorňují i na to, že koridor přes Český Krumlov by měl být dražší než přes Kaplici. "Rozdíl je asi deset miliard korun," řekl místostarosta Přídolí Jiří Štěpánek. Naopak Kaplice a okolní obce by výstavbu koridoru uvítaly, podle nich by bylo nejhodnější využít trasu, kudy vede současná železnice. Lepší dopravní spojení by se jim hodilo, logiku spatřují i v tom, že trať Kaplickem navazuje na tradiční obchodní stezky a vede rovinatějším terénem, takže by stavba nebyla tak náročná. Vedoucí manažer projektu vyhledávací studie koridoru Ivan Študlar dnes ČTK řekl, že pro trasu koridoru z Českých Budějovic k hranici existuje devět variant. Čtyři z nich vedou přes Český Krumlov, výhodou je podle Študlara především výrazné zlepšení železničního spojení do tohoto města. "Dnes jede vlak z Budějovic do Krumlova hodinu, pak by to bylo 15 až 17 minut. Výhodou by bylo hlavně rychlé spojení Českého Krumlova s Prahou a rakouským Lincem a také zrychlení dopravy z Budějovic do oblasti Lipenského jezera," uvedl Študlar. Předběžný odhad nákladů na trasu z Budějovic na jih činí 20 miliard až 25 miliard korun, rozdíl mezi krumlovskými a kaplickými variantami ale zatím podle Študlara nelze upřesnit. "Českokrumlovská vychází o něco dráž, protože je třeba dvojí přemostění Vltavy," řekl.

Autor: TZ Nadpis: Petice: železniční koridor Napsáno: 09:21 26.07.2005
Text:
Na www.zpravodaj.krumlov.cz byl zveřejněn text Jana Srnce upozorňující na petici proti záměru vést IV. železniční koridor trasami C. V textu najdete jak odkazy na vlastní text petice a podpisové archy na internetu, tak místa kde je možné petici podepsat. TZ



TOPlist