ZPRAVODAJ.krumlov.cz
.. informace o městě a jeho občanech
Naši sponzoři. Klikněte pro více informací Naši sponzoři. Klikněte pro více informací
  Aktuálně:     JEDNÁNÍ ZASTUPITELSTVA MĚSTA Č. KRUMLOV - 15. prosince 2010, více info na stránkách města, zde.  
  Vyhledat:    
Články
Pro autory
Pro inzerenty
O vydavateli
Demokracie.Krumlov.CZ

 Anketa týdne: 

Jste spokojeni s tím, jak dopadla povolební vyjednávání v Č. Krumlově?

> Starší výsledky <



Názory, vyjádřené ve článcích tohoto zpravodaje, se nutně nemusí shodovat s názory vydavatele či jeho sponzorů. Zpravodaj.Krumlov.cz je součástí projektu Demokracie.krumlov.cz







Změny v parkování ve vnitřním městě


Od 1. května 2004 mají začít platit změny v oblasti parkování a dopravy na území Českého Krumlova. Týkají se zón placeného stání na místních komunikacích, městských parkovišť a pěší zóny v historickém centru. O chystaných změnách již referoval Zpravodaj města Český Krumlov. Zjistili jsme však, že stále zůstává několik nezodpovězených otázek. Někteří občané také v tomto duchu sepsali a zástupcům města předali příslušnou petici.


Změny v režimu oprávněnosti vjezdu do města nebo omezení parkovacích stání jsou opravdu nezbytné a pochybuje o nich málokdo. Od 1. května budou mít možnost parkovat ve městě pouze tzv. rezidenti, tj. trvale bydlící občané, a to na 23 parkovacích místech. Měsíční poplatek se za tato místa zvýší na 1 000 Kč a zájemci o parkovací místo mají podat žádost do 15. března na odbor dopravy a silničního hospodářství městského úřadu (Plešivec 299). Zde vzniká problém, který určitě v budoucnosti zavdá k nesouhlasným stanoviskům či sporům. Vyhrazený počet míst pro trvale bydlící je totiž 23, avšak trvale bydlících je ve vnitřním městě nepoměrně víc. Samozřejmě zdaleka ne všichni mají auto, někteří mohou parkovat na svém pozemku (garáž, dvůr apod.), přesto je pravděpodobné, že oprávněných žadatelů bude více než míst k dispozici. Radnici připadne nelehký úkol rozhodnout, kdo parkovací místo získá a kdo nikoliv. Ať se již bude postupovat obálkovou metodou nebo losováním, ti, na které se nedostane, jistě spokojeni nebudou. A divit se jim také nelze: i oni ve městě žijí, i oni jsou ochotni za parkování u domu zaplatit ne právě malou částku, tak proč má o jejich parkování rozhodnout slepá náhoda?

Uleví se pěší zóně?

Otázkou zůstává, zda takto nastavené podmínky parkování spíše pěší zóně nepřitíží. Občané parkující mimo město budou velmi pravděpodobně projíždět pěší zónou častěji než v případě možnosti parkovat u svého bydliště. Při potřebě cokoli přivézt či odvézt z místa bydliště, při odjezdech a příjezdech z chalup, chat apod., při nutnosti převézt staršího či nemocného, ale i při (dnes už naprosto běžných) nákupech v různých nákupních centrech budou obyvatelé vnitřního města využívat povolení k vjezdu. To znamená, že častěji dojde k situacím, kdy místo, aby se vozidlo použilo jednorázově na příjezd domů či odjezd z domova, se bude objíždět celé město a bude se přijíždět, odjíždět a stát na parkovištích vyhrazených na jednu hodinu a poté opět odjíždět již na příslušné parkoviště mimo vnitřní město.
Celé řešení také bezesporu značně zatíží strážníky Městské policie, kteří budou o to intenzivněji muset kontrolovat parkovací místa ve městě určená na jednu hodinu stání. Dále není zcela jisté, zda budou mít trvale bydlící občané, nemající možnost parkovat před svým bydlištěm, k dispozici parkoviště hlídaná či zda se budou muset každý den strachovat, zda své vozidlo nenajdou vykradené, nebo zda jej vůbec ráno najdou tam, kam si jej večer předtím zaparkovali. Každý však chápe, že město není „nafukovací“ a že je s problémem opravdu třeba něco dělat. Tento těžký úkol, který jistě vyvolá rozporuplné reakce, proto rozhodně pověřeným pracovníkům městského úřadu nezávidíme.
Je jen škoda, že občané, kterých se tyto změny bezprostředně dotýkají, nebyli aktivně osloveni před schválením těchto změn a mnozí z nich dnes cítí, že neměli prostor pro vyjádření se k danému tématu. Na druhou stranu, občané měli možnost se účastnit příslušných jednání zastupitelstva, o přípravách vyšlo několik článků v tisku a k problematice dopravy v klidu byly dokonce zřízeny samostatné informační stránky na Oficiálním informačním systému včetně elektronické diskuse. Občanům, kteří žijí v historickém centru a chtějí parkovat u domu na městských parkovacích místech, proto doporučujeme, aby nezapomněli svou žádost podat na odbor dopravy a silničního hospodářství MěÚ nejpozději do 15.3.2004. Rozhodně by však měli co nejdříve na tento odbor zajít osobně (Plešivec 299 „u vody“, telefon 380 764 550): jsou tam pro ně připraveny veškeré související informace, mapka s dislokací schválených parkovacích míst, schválená pravidla pro udělování těchto míst, nebo také tiskopis příslušné žádosti. Těsně před uzávěrkou tohoto čísla nám také sdělil starosta města, že všichni signatáři petice dostanou v brzké době od vedení města příslušný vysvětlující dopis.

Redakce (Tomáš Zunt, Richard Tichý-ICOS)

Chcete přidat vlastní názor?

Vaše jméno:
Zaslat reakce na email:
Nadpis:
Text:
Ověření:
Pro ověření prosím opište kód z obrázku do tohoto pole

Diskusní příspěvky:

Autor: frýba Nadpis: Otevřený dopis: Napsáno: 15:30 24.02.2004
Text:
Na tomto serveru v části Zpravodaj a podčásti Články najdete celé znění petice občanů vnitřního města. Toto info podávám protože vím že mnozí vstupují pouze do diskusní místnosti.

Autor: Frýba Nadpis: Re: Napsáno: 12:56 23.02.2004
Text:
Situace se vyřešila sama. Dnes údajně otiskly Listy Českokrumlovska celý otevřený dopis obyvatel vnitřního města.Pokud k tomu má někdo co říci, tak je zde prostor zejména pro ty, kterých se to bezprostředně týče. Frýba

Autor: Richard Tichý Nadpis: Re: Napsáno: 19:02 20.02.2004
Text:
Pak se Vám pane Hůlko omlouvám, Vaše jméno jsem považoval za nick. (on se stejně zase objeví nějaký chytrák s obviněním, že jsem si to napsal sám, že...) Ovšem pochopte můj odmítavý tón na Váš mail.Obviňujete mne z toho, že z titulu admina určuji o čem se bude mluvit a o čem ne.No a v tom se prostě mýlíte a Vaše obvinění se mne dotklo. Tož tak.

Autor: Frýba Nadpis: Re: Napsáno: 16:09 20.02.2004
Text:
Tomáši, pokusím se jí do pondělka sehnat a poskytnout. Frýba

Autor: Tomáš Zunt Nadpis: Re: Napsáno: 21:15 19.02.2004
Text:
Vážený pane Hůlko, jen pro pořádek. Píšete, že „petice se týkala úzkého okruhu lidí kteří ji vytvořili a snažili se hájit svoje zájmy, takže propagovat ji třeba v Přídolí by asi bylo mimo mísu“. Propagovat tuto petici v Přídolí jistě není třeba, ale ujišťuji Vás, že o petici neví ani mnozí obyvatelé vnitřního města, a v tom již trošku problém je, ale nikoliv náš. Stále samozřejmě platí nabídka, že petici rádi zveřejníme, budou-li si to její autoři přát a pokud nám ji poskytnou.

Autor: Hůlka Nadpis: Re: Napsáno: 16:55 19.02.2004
Text:
to Tichý -Hůlka je jméno (dle sklonování mužské) takže vážená by bylo spíš pro paní:-) -diskuse obyčejně (aspon jsem si to myslel) začíná nadhozením tématu-což si myslím p.Frýba udělal dobře a korektně -mám za to že provokace z mojí strany nebyla žádná a ani PODRAZ -prostě se mne toto téma dotýká a chtěl jsem na nej reagovat a takovou odpověd jsem věru neočekával tož tak Hůlka (rodu mužského :-))

Autor: Richard Tichý Nadpis: Re: Napsáno: 09:14 19.02.2004
Text:
Vážená Hůlko, stručně: re "-myslím si že diskusní server je tady pro to aby se diskutovalo a ne aby admin určoval co za diskusi stojí a co ne": Jde-li o další provokaci, pak si klidně poslužte, nebudete první ani poslední. Podrazy jsou ve městě "in", že.... Myslíte-li to vážně, pak jste si to popletla. Admin nemá právo určovat, o čem se bude diskutovat a ani to nedělá. re "....a právě kvůli tomu ta diskuse je": To je silné tvrzení. Žádná diskuse totiž zatím neproběhla.

Autor: Anonym Nadpis: Re: Napsáno: 08:56 19.02.2004
Text:
jeste oprava a doplnení - po přechodu parkoviste DO PECE TECH.SLUZEB to bylo ale zase jinak-za penize ovšem uřednici radnice na tom byli trochu jinak :-))

Autor: Hůlka Nadpis: Re: Napsáno: 08:27 19.02.2004
Text:
-myslím si že diskusní server je tady pro to aby se diskutovalo a ne aby admin určoval co za diskusi stojí a co ne -petice se týkala úzkého okruhu lidí kteří ji vytvořili a snažili se hájit svoje zájmy , takže propagovat ji třeba v Přídolí by asi bylo mimo mísu -veřejnost se o řešení dopravy ve městě určitě zajímá i když nemá potřebu toto komentovat trocha historie -nekdy v roce 1991 bydlící ve městě dostali od radnice(tehdy MěNV) dopis ve kterém si měli VYBRAT místo na parkování-pro trvale bydlící -cca o 2 roky později již byla místa za peníze a ti kteří nevyužili nabídku dostali místo na parkovišti Jelenka za roční poplatek 50Kč slovy padesát korun(zhotovení mag.karty) a to bylo parkoviště v nájmu soukr.osob - po přechodu parkoviste to bylo ale zase jinak-za penize ovšem uřednici radnice na tom byli trochu jinak :-)) -ted se zona parkování rozšířila-zdražila a ta nediskutující většina se zcela určitě zapojí až ta zona bude třeba na Plešivci ad Tichý "Daleko zajímavější bude sledovat některé občany, jak se začnou rozčilovat tu na starostu, tu na odbor dopravy, na strážníky či jejich šéfa, co jim to zase dělají za naschvály a že o ničem nevěděli a kdyby věděli, nebyli by s tím bývali souhlasili. To bude bžunda." a právě kvůli tomu ta diskuse je na závěr radnice je tu pro lidi a ne lidi pro radnici!! radnice by měla řešit problémy a požadavky "menšin" jako jsou obyvatelé Vnitřního města Hůlka

Autor: Richard Tichý Nadpis: Re: Napsáno: 20:03 18.02.2004
Text:
Pane Frýbo, myslí-li to signatáři petice opravdově, vždycky se snaží svou petici maximálně propagovat. Je jen jejich věcí, že nevyužili možností, které tento server poskytuje a které jsou jednoznačně popsány na liště vlevo (u Zpravodaje). Už podle zájmu o diskusi (k našemu článku je právě teď pět příspěvků, z toho jeden prázdný, dva Vaše a dvě mé odpovědi na Vaše komentáře, včetně této) to na žádný velký zájem veřejnosti nevypadá. A byli bychom sami proti sobě, kdybychom server zamořovali vracením se k něčemu, oč není zájem. Nebo ne? Jistě není problém zajít na radnici a petici si vyžádat. Nevidím ovšem zcela jasně důvod, proč by nám radnice měla ukazovat svou korespondenci s někým jiným. A i kdyby nám ji ukázala/okopírovala, pak na její zveřejnění bychom tak jako tak potřebovali souhlas autorů. Proč bychom to proboha měli dělat? Autorům petice o propagaci nešlo, veřejnost se o řešení dopravy v klidu evidentně nezajímá a upřímně řečeno, nám osobně je to naprosto šumafuk. Daleko zajímavější bude sledovat některé občany, jak se začnou rozčilovat tu na starostu, tu na odbor dopravy, na strážníky či jejich šéfa, co jim to zase dělají za naschvály a že o ničem nevěděli a kdyby věděli, nebyli by s tím bývali souhlasili. To bude bžunda.

Autor: Frýba Nadpis: Re: Napsáno: 19:18 18.02.2004
Text:
Milý Richarde.Já tu petici podepsal ale bohužel jí nevlastním.Není nic snažšího pro zpravodajský server, než o ni požádat radnici.Ovšem pokud to někoho skutečně zajímá!!!!!!!! Mne by stačilo vědět jaký názor na věc zastávají ti kterých se to týká a nedostali se k tomu aby si ji přečetli.

Autor: Richard Tichý Nadpis: Re: Napsáno: 16:00 17.02.2004
Text:
Petici rádi zveřejníme, bude-li si to někdo přát a bude-li ochoten se pod autorství podepsat (min.petiční výbor by mohl, snad). Potíž je, že my o ní nevíme nic, dozvěděli jsme se o ní jen náhodou a mezi dveřmi, a to od starosty. řada lidí, kteří ve vnitřním městě bydlí a s nimiž jsme mluvili, o té petici neměla ani tušení. Pravidla pro příspěvky jsou uvedena na stránce Zpravodaje v liště vlevo (kolonka "Pro autory").

Autor: Libor Frýba Nadpis: Re: Napsáno: 13:22 17.02.2004
Text:
Možná by bylo fajn zveřejnit i tu tzv.petici/ byl to otevřený dopis/. Jde o to, vysvětlit i občanům bydlícím v jiných částech města,že nejde o truc privilegovaných vrstev/jak jsem zaslechl/ ale o prostou potřebu mít v blízkosti svého bydliště dostupný mobilní prostředek tak, jak to mají ostatní. Bydlení ve vnitřním městě není žádný nadstandardní luxus. Když pomineme, že mnoha lidem přináší dům ve městě i obživu, zůstanou nám samé zápory. Téměř žádný z domů neposkytuje obyvatelům dnes již běžný komfort. Díky iniciativám/ né vždy oprávněným/ památkových aktivistů a ůředníků jsou ve starých domech problémy s toaletami ,schodišti, kanalizací, tepelnými izolacemi a běžnou údržbou.Nakoupit si ve městě cokoliv znamená platit více v řádu desitek procent. V noci se nevyspíte pokud nemáte okna do dvora neboť opilí návštěvníci města zřejmě považují nepořádek v samotném centru města za hrdinství. Nemáte mnohdy kam pověsit například schnoucí prádlo.Dvakrát týdně musíte vynést popelnice ze sklepa a po odvozu zase zpět. Na návštěvu k sousedům již jdete pomalu přez celé město, neboť těch co ve městě zbylo je již velmi málo. Zkrátka musíte to město milovat aby jste tam mohli žít, opravdu to není jednoduché. Takže pokud se občané centra rozhodli bránit si své, je to zcela legální, pochopitelné a ostaní spoluobčené by je měli podpořit. Může přijít totiž jiné opatření, které bude ubírat na právech jim a podporu také uvítají. Navíc chystaná opatření skutečně nic nevyřeší. V současnosti je v centru dle mého odhadu nějakých 60 míst k parkování. Velkou část z toho využívají městští úředníci, banky a pár velkých společností. Pokud by nová koncepce počítala s nějakými 45 místy pro trvale žijící, jistě by se vyřešila značná část problému, zbylo by pro invalidy, složky integrovaného záchraného systému a ještě by zbylo.Navíc ale je možné ještě několik míst s poměrně nepatrnými náklady dobudovat a to bez necitlivého zásahu do architektury města. Městu se uleví když bude každý mít své místo, bude si ho uklízet a nepustí tam ty desítky aut bez povolenek k vjezdu každý den obsazují placená místa naprosto bezostyšně a drze. Nechci se hrabat kolegovi Čurdovi do svědomí, ale myslím že ani výdej povolenek k vjezdu není úplně v souladu s tím co město odsouhlasilo před dvěma roky. Možná že se mýlím, ale mnohdy marně přemýšlím jak ten či onen mohl vjezd získat. To jsem se teda rozpovídal, omlouvám se . Šlo mi jen o to, ukázat že problém není tak jenom občanů centra ale všech a není dobré říkat že se to někoho netýká. Ostatní krumlovští nechodí do města ve vrcholné sezoně proto, že se nechtějí mačkat v přeplněném městě. V zimě tam ale nebudou chtít chodit proto, že město bude vylidněné a mrtvé když budeme jeho obyvatelům upírat potřeby a stěžovat podmínky k bydlení. Libor Frýba

Autor: Nadpis: Napsáno: 10:51 16.02.2004
Text:



TOPlist